Bestelling tot Levering: Kwaliteit en Betrouwbaarheid

Ons assortiment

We werken enkel met de betere kwekerijen die voldoen aan de Europese richtlijnen.  Zo kunnen we kwaliteit garanderen.  Ons assortiment is opgebouwd om de tuinliefhebber te prikkelen.  Zo vindt u naast de gekende traditionele plantensoorten ook verschillende bijzondere variëteiten en nieuwigheden die kenners zullen bekoren.  Het assortiment toont ons aanbod weer maar niet onze voorraad. Op geregelde tijdstippen wordt ons assortiment doorgelicht naar beschikbaarheid.

Bestelling

Na het plaatsen van uw bestelling krijgt u een bevestigingsmail van uw bestelling.  Op hetzelfde moment wordt uw bestelling opgenomen in ons verwerkingssysteem.  De eerst volgende werkdag geven we uw bestelling door aan de verschillende kwekerijen. Wanneer we de planten ophalen bij de kwekerijen worden deze onderworpen aan een eerste kwaliteitscontrole. Van zodra alles is goedgekeurd wordt er een verzendnota opgemaakt en doorgestuurd naar u, via email.   Op dat moment wordt u ook op de hoogte gebracht wanneer er een plant niet voorradig is (zie hieronder).  Vervolgens wordt u via email op de hoogte gebracht van levering.  Wanneer we uw bestelling volledig klaarzetten wordt de planten een tweede keer gecontroleerd.  Zo kunnen we met een gerust hart aangroeigarantie geven. 

Uit voorraad

Ons assortiment geeft ons aanbod weer maar niet onze voorraad.  Hetgeen we met zekerheid weten wordt dan ook ‘uit voorraad’ geplaatst op onze webshop.  Maar uit een assortiment van meer dan 10 000 artikels zijn er altijd wel enkele planten die door de mazen van het net glippen. 

Wanneer de medewerkers van de kwekerijen hun bestellingen verwerken, ontvangen we een bericht als er een artikel uit voorraad is.  In dat geval kijken we verder bij andere kwekerijen of eventueel bij een groothandel.  Merken we dat het niet meer verkrijgbaar is, wordt u daarvan op de hoogte gebracht via email.  Indien u het wenst, kan Boom en Plant een voorstel doen om een ontbrekende soort in de bestelling te vervangen door de meest gelijkende.  Een ander optie kan zijn dat u kiest voor een andere potmaat, als dat volgens de gekozen plant, mogelijk is.  Uiteraard wordt het bedrag terugbetaald wanneer uw plant niet meer te vinden is of volop in de groei is.

We kunnen ook de gewenste planten reserveren bij de kwekerijen zo bent u zeker van uw stuk!  Reservaties kunnen gebeuren via ons contactformulier.  Voor reservaties wordt een voorschot van 30% van het totale bedrag gevraagd voor de levering.

Levering en levertijd

Hoofdzakelijk worden de bestellingen verzonden via pakketdienst naar de klant.  De planten worden goed ingepakt en voorzien van vocht en lucht.  Een professional heeft ons bijgestaan met raad en daad, zodat we uw planten met de grootste zorg kunnen inpakken en verzenden. Via de Track en Trace code kan u uw pakket volgen en uw leveringsvoorkeuren instellen of aanpassen.  

Afhankelijk van de omvang van de bestelling kan uw planten ook door onze eigen vervoersdienst gebracht worden. Uw bestelling wordt dan meegenomen in ons leverschema. 
U hoeft niet te thuis te zijn voor de levering.  In het tekstveld ‘Opmerking’, bij het plaatsen van uw bestelling, kan u aangeven waar we de planten horen te plaatsen. 
In drukke periodes leveren we ook in het weekend. Doordat we met eigen vervoer werken kunnen we onze reistijden wat aanpassen volgens de drukte op onze wegen.  U kan uw bestelling in drukke periodes verwachten van 7u ’s morgens tot 22u ’s avonds.  We verwachten niet dat u op ons wacht bij levering, vooral niet in de vroege of late uren.  We plaatsen uw bestelling dan in de tuin of op de plaats dat u aangeeft bij afrekening. Uw bestelling wordt geleverd op het door u gekozen adres.  Graag zouden we u vragen om ons op de hoogte te brengen of uw adres in een autovrije zone bevindt of op een plaats waar toegankelijkheid moeilijk is.  Het leveren van planten vraagt al snel 15 minuten werk.  Wanneer we hiervan niet op de hoogte zijn gebracht, zullen we u bij aankomst opbellen om verder af te spreken waar we uw bestelling mogen plaatsen. 

We streven er naar om uw planten binnen de 10 werkdagen te leveren.  Afhankelijk van de keuze van de planten, kan uw plant komen uit een kwekerij in België, Nederland of Duitsland.  Sommige planten komen uit Spanje of Italië.  In het laatste geval kan het wat langer duren vooraleer we de planten ontvangen.  Voorvooradigheid heeft ook invloed op de leveringstermijn, alsook de keuze van de betalingsmogelijkheid. Bestellingen betaald met een bankkaart of bancontact worden sneller verwerkt of de optie betalen per overschrijving. Vanaf de betaling door onze provider is goedgekeurd, gaan we voor u aan de slag. 
Alle op onze website genoemde termijnen zijn indicatief.  Aan de genoemde termijnen kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.